tisdag 25 november 2014

Howardfåtölj

Ibland är det riktigt svårt att välja...jag vill ju gärna ha en eller två Howard-fåtöljer i vardagsrummet, men herregud, vad många varianter det finns på marknaden! Så för att sålla bort lite har jag en del krav som måste uppfyllas:

1. De klassiska framhjulen är ett måste.
2. Klädsel på sitt-och ryggkuddar måste vara avtagbar och tvättbar.
3. Benen ska vara mörkbetsade.
4. Armstöden måste vara rejäla.
5. Leveranstiden ska inte vara längre en ett par veckor.
6. Leveransen ska vara gratis eller skälig (1000:- eller mer är INTE skäligt tycker jag).
Men när jag surfar runt och tittar inser jag att det här går ju bara inte. Jag måste ju provsitta, helt klart. Att lägga tusen och åter tusen på en fåtölj bara sådär, genom text och bild, det funkar inte. Så det blir till att åka runt till showrooms och sätta sig ner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar